Mobilt servicesystem
Mobigo hjälper installatörer och administratörer att hantera alla slags jobb. Saker blir gjorda snabbare och på rätt sätt. Med mycket mindre stress.
Välkomna att kontakta oss för en presentation av Mobigo! Vi erbjuder demonstration online eller på plats hos er och finns till hands för behovsanalys för just ert företag.
Du kan även nå oss på:
040-37 05 75
(vardagar 08-17)
Alternativt via e-post
info@erisma.se
Ja, du kan göra allt du behöver i Mobigo utan täckning. Så fort du är online igen synkas all information.
Normalt jobbar du bara vidare med befintliga mobiler eller surfplattor och annan utrustning. Den mobila klienten kan köras både på iOS och Android. Desktop-klienten körs normalt på PC med Windows, men kan också levereras för att användas med Mac eller andra operativsystem.
Troligen. Vi har standardkopplingar till vanliga affärssystem som Visma Administration, Fortnox, Mamut. Vi gör kundanpassade lösningar till de flesta affärssystem på marknaden som Pyramid, Microsoft Dynamics, Nav/Axapta, Agresso, Visma Business, Softone.
Fyll i kontaktuppgifter så tar vi kontakt med dig och ger dig en demonstration. Under demonstrationen får du möjlighet att testa själv.
Du kan snabbt komma igång med arbetsorderhantering/tidsrapportering. Om du tänker installera Mobigo i egen servermiljö får du installationsanvisningar inom 24 timmar efter beställning. Vill du ha Mobigo som molntjänst behöver vi först ett underskrivet serviceavtal, sedan får du dina inloggningsuppgifter inom 24 timmar.
Vill du ha hjälp av någon av våra partner för att få systemet konfigurerat efter din verksamhet brukar konfiguration och driftsättning ta 1–2 veckor. Har du riktigt avancerade behov krävs en förstudie tillsammans med någon av våra partner innan leveranstid kan presenteras.
Priset kan variera stort beroende på bransch och dina behov. Vi har dessutom flera olika affärsmodeller att välja mellan vilket gör att du oavsett storlek och förutsättningar kan hitta ett upplägg som passar just dig. Kontakta oss för att ta reda på vilken lösning som passar dig.
Uppsägningstiden är 6 månader.
Ja. Du kan välja att installera Mobigo lokalt på din egen server eller köpa Mobigo som en molntjänst.
Vi letar alltid efter kvalificerade medarbetare ;). Stämmer det med din profil skicka gärna en spontansökan till info@erisma.se. Lediga jobb hittar du på vår företagssida www.erisma.se.
Vi ställer höga krav på våra återförsäljare och partners – men i gengäld garanterar vi ett givande samarbete. Som partner får du möjlighet att lära dig mer om tekniken i Mobigo för att kunna utveckla tillägg/moduler och kunna leverera Mobigo till dina kunder. Låter det intressant? Fyll i dina kontaktuppgifter i formuläret så kontaktar vi dig för fortsatt diskussion.
Har du redan Mobigo och behöver hjälp med
ditt system, kolla vår supportsida.
Mobigo ger ditt företag precis det stöd ni behöver. Arbetar ni i projektform skapar ni lätt nya projekt och följer upp dem. Har ni medarbetare som bara behöver tidsrapportera finns det rimligt prissatta licenser för tidsregistrerande användare. Ni bestämmer hur ni ska ha det.
Det bästa med Mobigo är att jobbet blir så smidigt. De som är ute på jobb ser vart de ska och kan dokumentera vad som gjorts. All information som behövs finns i mobilen. Det leder ofta till en bättre kontakt och dialog med kunderna. Det går att skapa egna arbetsordrar i mobilen och det finns möjligheter för dig som vill göra offerter på plats.
I Mobigo har du som administratör det mesta samlat i några få flikar – status, uppdrag, kunder och resurser. Kalendern visar alla aktuella uppdrag och hur de är fördelade. Du ser vilka medarbetare som är tillgängliga eller upptagna. Du kan enkelt flytta och omfördela jobb. Ni kan också välja om och när ni ska kunna se var alla befinner sig.
Genom att koppla Mobigo till Microsoft Exchange (Outlook) får du kontroll på planeringen i dina kalendrar. Alla uppdrag och tider som du skapar i Mobigo visas i Exchange kalendern och bokningar som du registrerat i din Exchangekalender visas i Mobigos kalender.
Med Mobigo blir det enklare att rapportera tid, fakturera tid, hantera utlägg och underlag för löner. Kalkylrapporter ger arbetsledare och projektledare överblick och kontroll på uppdragens täckningsbidrag.
Företag verksamma inom flera branscher kan kombinera olika branschmoduler och andra tilläggsmoduler.
Kontakta oss
Mobigo hjälper installatörer och administratörer att hantera alla slags jobb. Saker blir gjorda snabbare och på rätt sätt. Med mycket mindre stress.
Vi har skapat ett verktyg för proffs. 20 års erfarenhet och 10 000-tals användare varje dag har hjälpt oss ta fram rätt funktioner på rätt sätt.
Arbetsorderhantering, tidrapportering, checklistor, kalender, objektregister, avtalshantering, affärssystemskopplingar… välkommen till en helt ny värld av möjligheter.
Med Mobigo har ALLA koll på läget. Statistik, rapporter och sökningar hjälper dig att behålla kontrollen och vara ett steg före.
Mobigo är ett komplett servicesystem. Få enkel överblick över kommande, pågående och avslutade arbeten, materialåtgång, restider, arbetstimmar och faktureringsunderlag.
Minimera pappershantering, dubbelarbete, långa ledtider, potentiella felkällor.
Mobigo har stöd för de flesta av dagens mobila enheter.
Kopplingar till de vanligaste fakturerings- och lönesystemen.
Konfigurera Mobigo helt efter dina behov och önskemål.
Mobigo är ett proffsverktyg, utvecklat i ett nära samarbete med verkliga användare.
Mer än 20 års erfarenhet tillsammans med tusentals dagliga användare har resulterat i ett verktyg som verkligen fungerar.
Mobigo är byggt med användarens upplevelse i åtanke. Gränssnittet är snabbt, intuitivt och responsivt. Med ett rent och avskalat utseende underlättas arbetet.
Mobigo är byggt med vetskapen om att allting förändras. Det som gäller idag gäller kanske inte imorgon.
Byggt på en modern plattform med den senaste tekniken och en solid arkitektur, är Mobigo redo för morgondagen.
Arbetsorderhantering, tidrapportering, checklistor, kalender, objektregister, avtalshantering, affärssystemskopplingar, kundportal mm. Välkommen till en helt ny värld av möjligheter!
Dashboard, rapporter, mål- och nyckeltal, statistik, larmsignaler, meddelanden mm. Mobigo ger dig full kontroll på verksamheten.
Kalendern hjälper dig att planera och boka resurser. Välj bland flera olika kalender-vyer och konfigurera dem efter ditt behov.
Kartvyn är en integrerad komponent i Mobigo. Med hjälp av denna kan du se var t ex uppdrag, kunder, serviceobjekt, resurser/användare befinner sig. Kartan är kontextuellt kopplad till övriga vyer och du kan interagera med den t ex genom “dra-och-släpp”.
Den mobila klienten är en central del i Mobigo. Mobigo kan köras både i mobiltelefoner och surfplattor med Android eller iOS (iPhone/iPad).
Detaljkorten är helt dynamiska med möjlighet att t ex ändra fönsterstorlek, vilka fält som ska visas och ordningen på dessa. Du kan ha flera detaljkort uppe samtidigt och växla mellan dessa.
Mobigo har stöd för sk “dra-och-släpp” där du kan flytta eller kopiera information mellan olika fönster. Du kan också dra dokument och filer utifrån och släppa på Mobigo, tex mail, ritningar, dokument som du vill bifoga till uppdrag, serviceobjekt etc.
Genom att använda flera skärmar får du en oslagbar kontroll och överblick. Huvudvyerna i Mobigo kan öppnas individuellt och placeras på valfri skärm.
Högerpanelen ger dig möjlighet att skapa personliga informationsvyer och arbetsflöden. Panelen är kopplad till huvudvyn och kan visa kompletterande information till huvudvyn. T ex kan du visa en kartvy, förhandsgranskning eller summering/översikt av de i huvudvyn markerade posterna.
“Widgets” är små visuella och interaktiva komponenter som kan placeras på t ex detaljkort, översiktsvyern eller högerpaneler. Förutom en mängd standardwidgets finns det widgets som följer med i tilläggsmoduler/branschmoduler och tredjepartsutvecklade produkter.
Filterfunktionaliteten i Mobigo står i en klass för sig. Snabbsök, urvalsfrågor och en filterpanel där du fritt kan lägga till och konfigurera dina egna filterkombinationer gör att du snabbt hittar det du söker efter.
Flexibiliteten och möjligheterna att forma systemet efter dina behov är oslagbara. Fria fält/extra fält, behörigheter, personliga inställningar, arbetsgrupper, snabbtangenter, “commands”, obligatoriska fält, automatiska modulanrop, attester mm – Mobigo är ett komplett system redan från början.
Mobigo stöder din verksamhet genom att hålla reda på anläggningar med inspektioner, periodiska avtalsåtaganden och ronderingar.
Läs merSom El-företag sköter du all hantering av arbetsorder med material, tid och egenkontroller i Mobigo. EDI-kopplingar till dina leverantörer håller koll på materialåtgången.
Läs merFörvalta dina fastigheter effektivt med tillsyn, skötsel, underhåll och felanmälningar. Ge hyresgäster information och insyn i de åtgärder som utförs för dem.
Läs merMobigo hjälper dig att hantera arbetsorder med tid och material, rot- och rutjobb mm. Planering, utförande och uppföljning hanteras kostnadseffektivt i Mobigo.
Läs merMobigo gör arbetsdagarna enklare. Tekniker och installatörer har all information de behöver i mobilen. De ser vart de ska, kan dokumentera vad de gjort och sköta rapporteringen på plats.
Läs merLös utmaningarna med F-Gasförordningen och andra myndighetskrav. Håll koll på anläggningar, aggregat, köldmediehantering, periodisk och uppföljande läcksökning, årsrapportering etc.
Läs merMobigo har det stöd du behöver med anläggningsregister, serviceprotokoll, OVK-protokoll och serviceavtal för att väl utföra såväl installationer som inspektioner och återkommande besiktningar.
Läs merMobigo kopplar samman arbetsflödet med stöd för Säkert Vattens arbetsordersedlar, checklistor och intyg. EDI-kopplingar till dina leverantörer håller koll på materialåtgången.
Läs merMobigo underlättar vardagen för oss med det administrativa, så vi kan fokusera på det som vi är bra på!
Mobigo hjälper oss att ha full kontroll på alla våra uppdrag samt att vi kan vara väldigt flexibla och anpassningsbara till våra kunders önskemål avseende rapportering och eventuella integreringar/anpassningar till andra system!
Med Mobigo har vi ordning och reda på alla jobb. Det är enkelt att följa projekten med tidsåtgång och material samt att följa upp med efterkalkyl.
Vi älskar känslan av att upptäcka nya möjligheter. Mobigo har alla de grundläggande funktionerna med arbetsorderhantering, tidrapportering, projekthantering, avtalshantering, dokument, anläggningsregister, foton, körjournaler med mera.
Men det är bara början. Bygg på med tilläggsmoduler, branschpaket, affärssystemskopplingar och konfigurera Mobigo helt efter dina behov. Och för dig med extrema krav så finns möjligheten till kundanpassningar med hjälp av våra API.
Men detta är bara början - kontakta oss så får du en fullständig presentation av vad Mobigo kan göra för dig.
Välkommen till en ny värld av möjligheter!
Kontakta oss