Kontakta oss

Välkomna att kontakta oss för en presentation av Mobigo! Vi erbjuder demonstration online eller på plats hos er och finns till hands för behovsanalys för just ert företag.

Umbraco Forms requires a validation framework to run, please read documentation for posible options.
See Umbraco Forms Documentation

Du kan även nå oss på:

040-37 05 75
(vardagar 08-17)
Alternativt via e-post
info@erisma.se

Vanliga frågor

Ja, du kan göra allt du behöver i Mobigo utan täckning. Så fort du är online igen synkas all information.

Normalt jobbar du bara vidare med befintliga mobiler eller surfplattor och annan utrustning. Den mobila klienten kan köras både på iOS och Android. Desktop-klienten körs normalt på PC med Windows, men kan också levereras för att användas med Mac eller andra operativsystem.

Troligen. Vi har standardkopplingar till vanliga affärssystem som Visma Administration, Fortnox, Mamut. Vi gör kundanpassade lösningar till de flesta affärssystem på marknaden som Pyramid, Microsoft Dynamics, Nav/Axapta, Agresso, Visma Business, Softone.

Fyll i kontaktuppgifter så tar vi kontakt med dig och ger dig en demonstration. Under demonstrationen får du möjlighet att testa själv.

Du kan snabbt komma igång med arbetsorderhantering/tidsrapportering. Om du tänker installera Mobigo i egen servermiljö får du installationsanvisningar inom 24 timmar efter beställning. Vill du ha Mobigo som molntjänst behöver vi först ett underskrivet serviceavtal, sedan får du dina inloggningsuppgifter inom 24 timmar.

Vill du ha hjälp av någon av våra partner för att få systemet konfigurerat efter din verksamhet brukar konfiguration och driftsättning ta 1–2 veckor. Har du riktigt avancerade behov krävs en förstudie tillsammans med någon av våra partner innan leveranstid kan presenteras.

Priset kan variera stort beroende på bransch och dina behov. Vi har dessutom flera olika affärsmodeller att välja mellan vilket gör att du oavsett storlek och förutsättningar kan hitta ett upplägg som passar just dig. Kontakta oss för att ta reda på vilken lösning som passar dig.

Uppsägningstiden är 6 månader.

Ja. Du kan välja att installera Mobigo lokalt på din egen server eller köpa Mobigo som en molntjänst.

Vi letar alltid efter kvalificerade medarbetare ;). Stämmer det med din profil skicka gärna en spontansökan till info@erisma.se. Lediga jobb hittar du på vår företagssida www.erisma.se.

Vi ställer höga krav på våra återförsäljare och partners – men i gengäld garanterar vi ett givande samarbete. Som partner får du möjlighet att lära dig mer om tekniken i Mobigo för att kunna utveckla tillägg/moduler och kunna leverera Mobigo till dina kunder. Låter det intressant? Fyll i dina kontaktuppgifter i formuläret så kontaktar vi dig för fortsatt diskussion.

Har du redan Mobigo och behöver hjälp med
ditt system, kolla vår supportsida.

Mobigo för

Hantverkare

 

Mobigo ger ditt företag precis det stöd ni behöver. Arbetar ni i projektform skapar ni lätt nya projekt och följer upp dem. Har ni medarbetare som bara behöver tidsrapportera finns det rimligt prissatta licenser för tidsregistrerande användare. Ni bestämmer hur ni ska ha det.

Mobile Blue

Bättre kundservice

Det bästa med Mobigo är att jobbet blir så smidigt. De som är ute på jobb ser vart de ska och kan dokumentera vad som gjorts. All information som behövs finns i mobilen. Det leder ofta till en bättre kontakt och dialog med kunderna. Det går att skapa egna arbetsordrar i mobilen och det finns möjligheter för dig som vill göra offerter på plats.

Kontrollpanel Blue

Planera och planera om

I Mobigo har du som administratör det mesta samlat i några få flikar – status, uppdrag, kunder och resurser. Kalendern visar alla aktuella uppdrag och hur de är fördelade. Du ser vilka medarbetare som är tillgängliga eller upptagna. Du kan enkelt flytta och omfördela jobb. Ni kan också välja om och när ni ska kunna se var alla befinner sig.

Connect Blue

Koll i alla kalendrar

Genom att koppla Mobigo till Microsoft Exchange (Outlook) får du kontroll på planeringen i dina kalendrar. Alla uppdrag och tider som du skapar i Mobigo visas i Exchange kalendern och bokningar som du registrerat i din Exchangekalender visas i Mobigos kalender.

Coin Blue

Förbättrad lönsamhet

Med Mobigo blir det enklare att rapportera tid, fakturera tid, hantera utlägg och underlag för löner. Kalkylrapporter ger arbetsledare och projektledare överblick och kontroll på uppdragens täckningsbidrag.

 

Funktioner

  • Arbetsorderhantering med bifogad historik, checklistor, foton och ritningar
  • Tidsrapportering
  • Koppla mot grossister och läs in följesedlar
  • Export till ditt faktureringssystem
  • Stöd för ÄTA – ändringar och tillägg
  • Stöd för ROT/RUT och omvänd byggmoms
  • Kalkylrapporter
  • Körjournal
  • Kalender

Företag verksamma inom flera branscher kan kombinera olika branschmoduler och andra tilläggsmoduler.

Visst låter det som en bra idé?

Kontakta oss

Kontakta oss

Mobilt servicesystem

Mobigo hjälper installatörer och administratörer att hantera alla slags jobb. Saker blir gjorda snabbare och på rätt sätt. Med mycket mindre stress.

Varför välja Mobigo

Mobigo är ett komplett servicesystem. Få enkel överblick över kommande, pågående och avslutade arbeten, materialåtgång, restider, arbetstimmar och faktureringsunderlag.

Coin Blue

Spara tid och pengar

Minimera pappershantering, dubbelarbete, långa ledtider, potentiella felkällor.

Mobile Blue

Mobila klienter

Mobigo har stöd för de flesta av dagens mobila enheter.

Connect Blue

Koppla in ditt affärssystem

Kopplingar till de vanligaste fakturerings- och lönesystemen.

Cogwheel Blue

Anpassningar och moduler

Konfigurera Mobigo helt efter dina behov och önskemål.

Upptäck möjligheterna med Mobigo

Ett verktyg för proffs

Mobigo är ett proffsverktyg, utvecklat i ett nära samarbete med verkliga användare.

Mer än 20 års erfarenhet tillsammans med tusentals dagliga användare har resulterat i ett verktyg som verkligen fungerar.

Användarvänligt

Mobigo är byggt med användarens upplevelse i åtanke. Gränssnittet är snabbt, intuitivt och responsivt. Med ett rent och avskalat utseende underlättas arbetet.

Framtidssäkrat

Mobigo är byggt med vetskapen om att allting förändras. Det som gäller idag gäller kanske inte imorgon.

Byggt på en modern plattform med den senaste tekniken och en solid arkitektur, är Mobigo redo för morgondagen.

Slide 1 Opti

Arbetsorderhantering, tidrapportering, checklistor, kalender, objektregister, avtalshantering, affärssystemskopplingar, kundportal mm. Välkommen till en helt ny värld av möjligheter!

Rätt funktioner för dig. Och dina kollegor.

Mobigo används av tusentals användare varje dag!

AAA

Kreditvärdighet

10 000+

Aktiva användare

20+

års erfarenhet
Mobigo underlättar vardagen för oss med det administrativa, så vi kan fokusera på det som vi är bra på!
Sophie

Sophie Ahlquist

IT-Chef, Assemblin
Mobigo hjälper oss att ha full kontroll på alla våra uppdrag samt att vi kan vara väldigt flexibla och anpassningsbara till våra kunders önskemål avseende rapportering och eventuella integreringar/anpassningar till andra system!
Jp H2m

Jerry Park

Teknisk Chef, H2M
Med Mobigo har vi ordning och reda på alla jobb. Det är enkelt att följa projekten med tidsåtgång och material samt att följa upp med efterkalkyl.
Golv Team

Göran Granquist

Vd, Golvteam i Huskvarna AB

Så här funkar det

Ett system att växa i

Vi älskar känslan av att upptäcka nya möjligheter. Mobigo har alla de grundläggande funktionerna med arbetsorderhantering, tidrapportering, projekthantering, avtalshantering, dokument, anläggningsregister, foton, körjournaler med mera.

Men det är bara början. Bygg på med tilläggsmoduler, branschpaket, affärssystemskopplingar och konfigurera Mobigo helt efter dina behov. Och för dig med extrema krav så finns möjligheten till kundanpassningar med hjälp av våra API.

Laptop
Desktop
Tablet
Mobile

Visst låter det som en bra idé så här långt?

Men detta är bara början - kontakta oss så får du en fullständig presentation av vad Mobigo kan göra för dig.

Välkommen till en ny värld av möjligheter!

Kontakta oss