Mobigo ger ditt företag precis det stöd ni behöver. Arbetar ni i projektform skapar ni lätt nya projekt och följer upp dem. Har ni medarbetare som bara behöver tidsrapportera finns det rimligt prissatta licenser för tidsregistrerande användare. Ni bestämmer hur ni ska ha det.
Det bästa med Mobigo är att jobbet blir så smidigt. De som är ute på jobb ser vart de ska och kan dokumentera vad som gjorts. All information som behövs finns i mobilen. Det leder ofta till en bättre kontakt och dialog med kunderna. Det går att skapa egna arbetsordrar i mobilen och det finns möjligheter för dig som vill göra offerter på plats.
I Mobigo har du som administratör det mesta samlat i några få flikar – status, uppdrag, kunder och resurser. Kalendern visar alla aktuella uppdrag och hur de är fördelade. Du ser vilka medarbetare som är tillgängliga eller upptagna. Du kan enkelt flytta och omfördela jobb. Ni kan också välja om och när ni ska kunna se var alla befinner sig.
Genom att koppla Mobigo till Microsoft Exchange (Outlook) får du kontroll på planeringen i dina kalendrar. Alla uppdrag och tider som du skapar i Mobigo visas i Exchange kalendern och bokningar som du registrerat i din Exchangekalender visas i Mobigos kalender.
Med Mobigo blir det enklare att rapportera tid, fakturera tid, hantera utlägg och underlag för löner. Kalkylrapporter ger arbetsledare och projektledare överblick och kontroll på uppdragens täckningsbidrag.
Företag verksamma inom flera branscher kan kombinera olika branschmoduler och andra tilläggsmoduler.